MEMBAWAKAN

PERSEMBAHAN

PROJEK BILIK SEMPIT

 “Sebuah usaha membangkitkan kesenian persembahan dalam suasana norma baru”
REVOLUTION STAGE (RS) mengadakan PERSEMBAHAN DI STUDIO RS (FIZIKAL) dan juga tayangan PERSEMBAHAN ATAS TALIAN (ONLINE) samada secara live streaming mahupun rakaman. Ianya adalah usaha memutuskan rantaian virus Covid-19 dan dalam masa yang sama membangkitkan semula seni persembahan yang terkesan olehnya.

PERSEMBAHAN DI STUDIO REVOLUTION STAGE

PILIHAN PERSEMBAHAN YANG BERLANGSUNG.

PERSEMBAHAN
TEATER KOMPILASI
CREEPY STORIES 2

(KLIK POSTER UNTUK PEMBELIAN) 

ANJURAN REVOLUTION STAGE
3 – 7 APRIL 2024

Teater Kompilasi :
‘CREEPY STORIES 2’

Teater Kompilasi : CREEPY STORIES 2 merupakan sebuah persembahan gabungan dua drama pentas dengan dua orang pengarah yang mempersembahkan dua pementasan teater yang bertajuk JUITA dan LUPA. Sinopsis seperti berikut :-

TEATER JUITA

Nia seorang gadis yang menghidapi penyakit PTSD cuba melarikan dirinya daripada Radi, bekas tunangnya. Hubungan toksik antara Nia dan Radi diakhiri dengan Nia mengalami kecederaan pada rusuknya akibat dipukul oleh Radi. Keadaan ini membuatkan Nia nekad berpindah rumah untuk memulakan kehidupan baru disitulah Nia berjumpa dengan Mawar, housemate barunya. Namun, kehidupan Nia menjadi semakin parah akibat dari kemunculan entiti sesuatu.

TEATER LUPA

Teater Lupa mengisahkan sepasang kekasih yang bernama Anas dan Zakiah yang telah lama bercinta hampir 20 tahun lamanya. Konflik berlaku apabila Zakiah menginginkan sebuah perkahwinan tetapi keadaan Anas yang tidak berduit dan berharta itu tidak dapat menunaikan hasrat Zakiah. Dapatkah Anas membahagiakan Zakiah?